Hållbarhet

Omställning mot hållbarhet

Epigram vill vara drivande genom att flytta fram positionerna för produktmedia som en viktig del av den totala kontexten för hållbarhet.



Hur ska vi lyckas med detta?

Vi är övertygade om att vårt media med fysiska profil-& reklamprodukter fortsatt kommer att spela en viktig roll inom framtidens

marknadsföring. Vi ska fortsatt medverka till ytterligare omställning och hållbar utveckling så att våra och branschens positioner stärks.

Detta genom att ny kunskap tillförs och tas tillvara, att ny insikt skapas och bildar nya normer för hållbar kvalitet för de produkter

och tjänster vi levererar.


Vi tror att ökad kunskap och stort engagemang är avgörande för att lyckas! Vi vill jobba med företag

och organisationer med hållbarhetsmål och som ser nyttan av att använda rätt profilprodukter som viktiga markörer i sitt marknadsföringsbarbete.

Vi hoppas därför att vårt val av samarbeten med seriösa grossister, tillverkare, designers, transportörer, distributörer och förädlare etc. är avgörande för vår trovärdighet hos dem som väljer oss som leverantör och partner.

Var står ni idag? Hur vill ni markera?

Vi vill bidra till ökad kundnytta genom att med vår kunskap hjälpa till att välja rätt!

Tänk igenom på vilket sätt du vill synliggöra ditt varumärke och samtidigt bidra till en tydlig hållbarhet genom valet av produkt!

Vilka produkter kommunicerar era värderingar bäst samtidigt som de är bra och effektiva marknadsföringsredskap?

Lägg lite tid på att studera marknad och utbud - kontakta oss gärna om du har frågor, för tips och råd om hållbara produkter

och/eller berätta hur du skulle vilja använda dem i din marknadsföring!

















 

Ta steg mot ett bra hållbarhetsarbete



Läsvärt om klädindustrins miljöpåverkan 



Här hittar du hållbara produktidéer

SeaTowel - återvunna badlakan

Penna som kan planteras

Spork Original BIO®

Cottover® - hållbara och certifierade profilkläder