Hållbarhet

Klimatanpassade & hållbara produkter

Epigram vill vara drivande genom att flytta fram positionerna för produktmedia som en viktig och betydande del av den totala kontexten av hållbarhet genom minskad klimatpåverkan.


Hur ska vi lyckas med detta?

Vi är övertygade om att vårt media med fysiska profil-& reklamprodukter fortsatt kommer att spela en viktig roll inom framtidens

marknadsföring. Inte främst genom fler produkter - utan genom rätt valda produkter! Epigram ska fortsatt tydligt medverka i utvecklingen

till en hållbar, klimatanpassad omställning så att våra och branschens positioner stärks ytterligare.

Vår inställning är att ställa höga krav på våra produktleverantörer, att ta till oss och förmedla nya viktiga kunskaper och erfarenheter, genom att jobba med nya material och tillverkningstekniker, genom att vara insiktsfulla och på så sätt bidra till att nya normer och praxis för att miljöanpassad och hållbar kvalitet skapas för de produkter och tjänster vi levererar.


Vi tror att ökad kunskap och stort engagemang är avgörande för att lyckas! Våra kunder är främst företag och organisationer med tydliga hållbarhets-& klimatmål och som ser nyttan av att använda rätt profilprodukter som viktiga markörer i sitt marknadsföringsarbete.

Vi hoppas därför att vårt val av samarbeten med seriösa grossister, tillverkare, designers, transportörer, distributörer och förädlare etc. är avgörande för vår trovärdighet hos dem som väljer oss som leverantör och partner.

Var står ni idag? Hur vill ni markera? Våga ställ frågor om produkterna!

Tänk igenom på vilket sätt ni vill synliggöra ditt varumärke och samtidigt bidra till minskad klimatpåverkan och tydlig hållbarhet

genom dina val av produkter!

Lägg lite tid på att studera marknaden, kontakta oss gärna och - våga ställa frågor om produkter och dess livscykel! Berätta hur ni skulle vilja använda dem i er marknadsföring!

Vi finns för att hjälpa vår kunder med tips, info och råd om produkter. För en modern och optimerad marknadsföring!

















Utmaningen för hela produktmediebranschen


Ta steg mot ett bra hållbarhetsarbete


Läsvärt om klädindustrins miljöpåverkan

 

Vad är Greenwashing?